Rodinné centrum U Mloka a mediační centrum
"Najít cestu rodičům,
nabídnout hru dětem"

Pro děti

S čím se na nás můžete obrátit

  • s nadměrnou aktivitou a neklidem
  • když jsou děti odmítané, neprůbojné
  • s malou přizpůsobivostí
  • s nízkým sebevědomím, sebedůvěrou a sebehodnocením
  • když jsou děti ohrožené nevhodnou vrstevnickou skupinou
  • s problémy chování
  • s problémy učení

S čím Vám naopak nepomůžeme?

  • Děti s poruchou autistického spektra (i Aspergerův syndrom).
  • Děti s mentálním postižení
  • Děti se zdravotním znevýhodněním (nevidomé, neslyšící atd.)
  • Děti s DMO (dětská mozková obrna).
Prosíme, obraťe se na naše partnerské organizace, které se těmito tématy zabývají a dokáží vám pomoci.

 

Jak pracujeme s dětmi?

Poradenství

Hledáme řešení z aktuální nevyhovující situace, pomáháme dítěti k získání náhledu na jeho problémové chování atd.


"KLUB" - socioterapeutická aktivita

Klub probíhá 1x týdně v průběhu školního roku. Skupiny jsou věkově rozděleny na skupinu mladších 6 – 11 let a na skupinu starších 12 – 15 let. Na Klubu s dětmi pracovníci s dobrovolníky dělají předem připravený program, který je „ušit na míru skupině“.

Každé dítě si na Klubu vypracuje "svou zakázku", neboli důvod proč na Klub chodí a co by si potřebovali zlepšit a naučit. Kromě jejich individuálního přání obecně pomáháme dětem chápat pravidla a hranice, vhodně komunikovat, prosazovat se, vnímat názor druhého, a tak se lépe začleňovat.

Probíhají pravidelné schůzky (cca 1x 2-3 měsíce) vedoucích Klubu, rodiče a dítěte, kde se bavíme o tom, jak se dítěti daří pracovat na jeho zakázce a také na tom, co dalšího v tomto tématu může udělat každý z přítomných členů.

Pedagogické poradenství (PEPO)

Služba je určená rodičům a dětem a probíhá týdně 1 hodinu (jeden týden pouze s dítětem a následující týden i s rodičem; případně dle individuální dohody). Při konzultacích společně pracujeme na zvýšení schopnosti dítěte samostatně se připravovat do školy a zvládat školní povinnosti. Rodič lépe porozumí potřebám dítěte, a tak ho může lépe podporovat v jejich naplňování. Na hodinách hledáme cesty, jak se lépe orientovat v aktuálních vzdělávacích obtížích dítěte. Zároveň dochází k motivaci rodiny k vytvoření prostředí a podmínek, které jsou pro přípravu dítěte do školy žádoucí.

 

Nácvik samotného docházení

S dítětem nacvičujeme docházení z bodu "A" do bodu "B" (ze školy domů, atd.) postupným osamostatňováním.