4hodinové kurzy se zaměřením na témata:
- Návykových látek (jejich prevence, aktuální informace týkající se této problematiky, komunikace s žáky ohledně tohoto fenoménu);
- Prevence pro pedagogy (preventivní působení pedagogů na žáky, jak rozpoznat rizikové chování, komunikace s žáky, tipy do třídnických hodin);
- Prevence moderních technologií (témata online prostoru, AI, moderních technologií, komunikace s žáky ohledně těchto fenoménů).
8hodinové kurzy na témata:
- Účinná komunikace pro pedagogy (komunikace s žáky, kolegy, rodiči);
- Agrese a agresivita ve škole (komunikace v náročných situacích objevujících se ve škole, při vyučování, jak reagovat na agresivní chování);
- Kurz pro třídní učitele (jak může třídní pedagog pracovat s žáky na bezpečném třídním klimatu, možnosti vedení třídnictví, tipy na práci s třídními kolektivy);
- Práce se třídou formou hry I. (tipy na aktivity v rámci všeobecné primární prevence do škol, jak s konkrétními aktivitami pracovat a co je žádoucí z nich „vytěžit“);
- Práce se třídou formou hry II (tipy na aktivity v rámci selektivní primární prevence do škol, jak s konkrétními technikami na půdě školy pracovat, vhodnost zařazení aktivity).
Aktuální nabídka a možnost realizace kurzů se odvíjí dle aktuálních možností lektorů.
Účastníci obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího kurzu na jeho závěru. Akreditace MŠMT byly od 1. 9. 2023 zrušeny.
Mgr. Markéta Rodryčová – sociální pracovnice, terapeutka, lektorka vzdělávacích a preventivních programů v oblasti školské prevence
Lektorka má zkušenosti v oblasti primární prevence rizikového chování jako lektorka a vedoucí programů všeobecné, selektivní a indikované prevence, dále jako lektorka Specializačních studií pro školní metodiky prevence (250 hod), sebezkušenostních skupin a vzdělávacích kurzů zaměřených na školskou prevenci.
Zkušenosti dále získávala v rámci terapeutické a poradenské praxi v Poradně pro alkoholové a jiné závislosti a ve své soukromé praxi jako psychoterapeutka. Lektorka se mimo jiné věnuje supervizní činnosti ve školství a neziskovém sektoru.
Mgr. Jitka Škarohlídová – psycholožka, speciální pedagožka, lektorka vzdělávacích a preventivních programů v oblasti školské prevence
Lektorka má zkušenosti v oblasti primární prevence rizikového chování jako lektorka preventivních a adaptačních programů pro žáky a rovněž jako koordinátorka Specializačních studií pro školní metodiky prevence (250 hod). Taktéž se věnuje individuální lektorské činnosti zaměřené na školskou prevenci na půdě základních a středních škol a neziskových organizací.
Zkušenosti a vědomosti dále získávala jako školní psycholožka na základní škole, interventka Linky důvěry, speciální pedagožka v mateřské škole a jako vedoucí kurzů aktivního sociálního učení.
Mgr. Aneta Viktorová – vedoucí Primární prevence, speciální pedagožka se zaměřením na dramaterapii, lektorka vzdělávacích kurzů/seminářů
Vystudovala dramaterapii na Univerzitě Palackého v Olomouci, expresivně kreativní prostředky jí jsou blízké od malička. Má zkušenosti s dramaterapeutickou prací s dětmi v psychiatrické léčebně, vedením socioterapeutických skupin dětí s poruchami chování a taktéž s konzultacemi s rodiči. Pracovala s adiktologickou klientelou ve Vojenské nemocnici a v rámci organizace Balanc Olomouc pracovala s lidmi se zdravotním postižením. Poslední tři roky se věnuje školské primární prevenci rizikového chování, je v každodenním kontaktu s pedagogy a žáky. Je frekventantkou psychoterapeutického výcviku v INDEPTU zaměřeného na psychoterapii dětí a poradenství pro rodiče.
Mgr. Anna Kubíková – speciální pedagožka, lektorka programů primární prevence
Má zkušenosti jako lektorka a koordinátorka programů všeobecné, selektivní a indikované prevence pro žáky. Dále se věnuje poradenství pro pedagogy a rodiny s dětmi v oblasti školství. S dětmi pracuje na tématech emocí, začlenění se do kolektivu a rozvoji zdravého sebepojetí.
Lektorka se dále vzdělává a prošla mnoha kurzy zaměřenými na práci s třídními kolektivy, dětmi či práci s krizí. Mimo jiné má za sebou Výcvik komplexní krizové intervence (160 hod), Primárně preventivní minimum (40 hod) a Středně pokročilého preventivního pracovníka (40 hod). Aktuálně je frekventantkou Systematického výcviku v poradenství pro děti a rodiče a psychoterapii dětí.
Mgr. Ondřej Filipi – speciální pedagog se zaměřením na dramaterapii, lektor primární prevence a vzdělávacích programů v oblasti školské prevence
Lektor vystudoval speciální pedagogiku a dramaterapii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Pracuje několik let v oblasti primární prevence rizikového chování, v rámci níž lektoruje programy všeobecné, selektivní a indikované prevence. V minulosti vedl socioterapeutické kluby pro děti s poruchami chování, pracoval s adiktologickou klientelou v psychiatrické nemocnici v Kroměříži a v rámci organizace SPOLU Olomouc pracoval s lidmi s mentálním postižením.
Mgr. Jiří Rameš – Lektor má zkušenosti v oblasti primární prevence, především pak se zaměřením na oblast návykového chování. Pracuje jako lektor primární prevence a jako sociální pracovník ve službách následné péče v doléčovacím centru. Kromě třídních kolektivů pracuje i s kolektivy dospělých klientů. V současnosti je frekventantem psychoterapeutického výcviku zaměřeného na řešení.