S rodičem se bavíme o aktuální rodinné situaci, o tom, co se daří, co by chtělo zlepšit. Cílem poradenství pro rodiče je poskytnout žádanou informaci či nabídku pro řešení jejich témat, odbornou podporu, která vede ke zvýšení schopnosti postarat se lépe o své záležitosti, zorientovat se v tom, co se děje, a lépe vycházet se svými dětmi.
Dále při „poradenství“ terapeuticky vedeme rodiče k lepšímu uvědomění si jejich vlastního chování, myšlení a prožívání.
V případě potřeby probíhají i společné schůzky s dítětem, případně s dalšími rodinnými příslušníky, kde mohou být přítomni 2 pracovníci.
Služba je určená rodičům a dětem a probíhá týdně 1 hodinu (jeden týden pouze s dítětem a následující týden i s rodičem; případně dle individuální dohody). Při konzultacích společně pracujeme na zvýšení schopnosti dítěte samostatně se připravovat do školy a zvládat školní povinnosti. Rodič lépe porozumí potřebám dítěte, a tak ho může lépe podporovat v jejich naplňování. Na hodinách hledáme cesty, jak se lépe orientovat v aktuálních vzdělávacích obtížích dítěte. Zároveň dochází k motivaci rodiny k vytvoření prostředí a podmínek, které jsou pro přípravu dítěte do školy žádoucí.
Tento program je určen pro rodiče a jejich děti předškolního a mladšího školního věku. 1x týdně se rodič a dítě setkávají s pracovníkem, který jim zadává úkoly na domácí práci a poté společně hodnotí, jak se jim dařilo. Program zahrnuje cvičení, jejichž hlavním cílem je posílení koncentrace pozornosti, nácvik tzv.práce s chybou, prevence školní neúspěšnosti a rozvoj dovedností potřebných ke zvládnutí nároků, které jsou na děti zejména v 1.ročníku ZŠ kladeny. Posiluje se také vztah a spolupráce mezi rodičem a dítětem. Program je vhodný pro děti s ADHD, pro děti školsky nezralé s odkladem povinné školní docházky, ale také se využívá preventivně u dětí bezproblémových k procvičení dílčích dovedností. Program trvá 12 týdnů.
Pokud zjistíte, že potřebujete nějakou další odbornou pomoc (právní, dluhovou, bytovou, ...), předáme Vám kontakt na pracovníky v dané organizaci.
Také je možné, abychom s vaším předchozím souhlasem sami jednali s pracovníkem v jiné organizaci a zjistili pro vás potřebné informace.
Rodičovské skupiny realizujeme dle zájmu klientů. Na skupinu je minimální počet účastníků 3. Termín následně domlouváme přímo se zájemci o skupinu.
Při rodičovských skupinách probíráme vždy konkrétní téma (např. komunikace s dospívajícím, jak je to s tresty a odměnami atd.), o které má skupina zájem a je pro ni důležité. Rodiče sdílí své zkušenosti, starosti i radosti, co se jim v jejich rodině osvědčilo.
Hledáme řešení z aktuální nevyhovující situace, pomáháme dětem k získání náhledu na jejich problémové chování atd.
Klub probíhá 1x týdně v průběhu školního roku. Skupiny jsou věkově rozděleny na skupinu mladších 6-11 let a na skupinu starších 12-15 let. Na Klubu s dětmi pracovníci s dobrovolníky dělají předem připravený program, který je „ušit na míru skupině“.
Každé dítě si na Klubu vypracuje "svou zakázku", neboli důvod proč na Klub chodí a co by si potřebovali zlepšit a naučit. Kromě jejich individuálního přání obecně pomáháme dětem chápat pravidla a hranice, vhodně komunikovat, prosazovat se, vnímat názor druhého, a tak se lépe začleňovat.
Probíhají pravidelné schůzky (cca 1x 2-3 měsíce) vedoucích Klubu, rodiče a dítěte, kde se bavíme o tom, jak se dítěti daří pracovat na jeho zakázce a také na tom, co dalšího v tomto tématu může udělat každý z přítomných členů.
Služba je určená rodičům a dětem a probíhá týdně 1 hodinu (jeden týden pouze s dítětem a následující týden i s rodičem; případně dle individuální dohody). Při konzultacích společně pracujeme na zvýšení schopnosti dítěte samostatně se připravovat do školy a zvládat školní povinnosti. Rodič lépe porozumí potřebám dítěte, a tak ho může lépe podporovat v jejich naplňování. Na hodinách hledáme cesty, jak se lépe orientovat v aktuálních vzdělávacích obtížích dítěte. Zároveň dochází k motivaci rodiny k vytvoření prostředí a podmínek, které jsou pro přípravu dítěte do školy žádoucí.
Tento program je určen pro rodiče a jejich děti předškolního a mladšího školního věku. 1x týdně se rodič a dítě setkávají s pracovníkem, který jim zadává úkoly na domácí práci a poté společně hodnotí, jak se jim dařilo. Program zahrnuje cvičení, jejichž hlavním cílem je posílení koncentrace pozornosti, nácvik tzv.práce s chybou, prevence školní neúspěšnosti a rozvoj dovedností potřebných ke zvládnutí nároků, které jsou na děti zejména v 1.ročníku ZŠ kladeny. Posiluje se také vztah a spolupráce mezi rodičem a dítětem. Program je vhodný pro děti s ADHD, pro děti školsky nezralé s odkladem povinné školní docházky, ale také se využívá preventivně u dětí bezproblémových k procvičení dílčích dovedností. Program trvá 12 týdnů.
Nácvik samotného docházení
S dítětem nacvičujeme docházení z bodu "A" do bodu "B" (ze školy domů, atd.) postupným osamostatňováním.